Active Beauty
Jačanje imuniteta – uz ovih deset savjeta

Fit tijekom zime

Jačanje imuniteta – uz ovih deset savjeta

Naš imunološki sustav je pravo malo čudo: konstantno odbija bakterije, viruse i druge uljeze koji su uzročnici bolesti – a najčešće ni ne primijetimo ništa. No čini se da su obrambene snage raspoređene vrlo neravnomjerno: dok se jedni bore od prehlade do prehlade, drugi prebrode zimu bez ijedne prehlade. Spadate li Vi u prvu skupinu? Onda ovdje imamo deset savjeta o tome kako ojačati svoj imunološki sustav. Srećom, možemo učiniti puno toga za snažan imunološki sustav.

Jačanje imuniteta pravilnom prehranom

1) Zdrav mikrobiom za imunitet

Najjednostavniji put ka prirodnom jačanju imunološkog sustava ide kroz želudac: Naime, velik dio tjelesnog obrambenog sustava se krije u našim crijevima. Kako bi mikrobiom mogao pomoći imunološkom sustavu, korisne bakterije u crijevima treba dobro „nahraniti“. Fermentirane namirnice poput jogurta ili kiselog kupusa prava su blagodat za crijevnu floru te bi ih posebno zimi trebalo često imati na meniju.
 
Koji su još načini za jačanje imunološkog sustava? Kućni lijekovi također su korisni protiv virusa i drugih nametnika: đumbir, češnjak, majčina dušica i papar nimalo ne vole bakterije i viruse. Sekundarne biljne tvari u soji, slanutku, kikirikiju i uljima gorušice u hrenu, senfu, rotkvicama, indijskom dragušcu i wasabiju također su učinkoviti kućni lijekovi za prehladu. Začinjena hrana općenito je korisna u hladnoj sezoni - i djeluje protuupalno: čili sadrži aktivni sastojak kapsaicin koji potiče prokrvljenost sluznica.
 

2) Pijte dovoljno tekućine

Dnevno bi trebalo piti najmanje 1,5 litara tekućine. Tako će sluznice ostati dobro navlažene i stvorit će učinkovit štit protiv virusa i bakterija. Međutim, posebice zimi nemamo tako veliku žeđ. Želju za tekućinom će pobuditi aromatični čajevi koji svojim sastojcima istovremeno osnažuju imunitet, poput zelenog čaja, čaja od kamilice i rooibos čaja.
 

Kako svježi zrak i sport jačaju imunološki sustav

 

3) Stvorite ugodnu klimu prostora

U prosjeku 90 posto svog vremena provodimo u zatvorenim prostorima. Redovito otvaranje prozora će osigurati izmjenu zraka i smanjiti opterećenje virusima i štetnim tvarima u zraku. Svaki prostor bi dnevno trebalo dobro provjetriti dva do četiri puta. Ako vlažnost zraka padne ispod 30 posto, dolazi do isušivanja kože i sluznica koji su tada podložniji uzročnicima bolesti. Tu će pomoći ovlaživači zraka ili vlažne krpe postavljene preko radijatora. Ili sobne biljke - one 90 posto vode kojom se zalijevaju vraćaju natrag u svoju okolinu. Kod suhog grijanog zraka tijekom zime to je prava blagodat za sluznice. Za to su posebno prikladne vrste biljaka s velikim listovima poput sobne lipe, paprati ptičjeg gnijezda, ciparske trave, fikusa ili vrsta aralije.
 

4) Svježi zrak i sunčeva svjetlost

Sunčeva svjetlost pomaže tijelu u stvaranju vitamina D. Već u rujnu počinje opadati razina vitamina D i kod većine ljudi doseže najnižu točku u ožujku. Stoga treba iskoristiti svaku priliku za upijanje što više sunca. Ako zimska šetnja vodi još i kroz šumu - savršeno! Jer posebna mješavina zraka je ono što čini razliku: stabla međusobno komuniciraju putem kemijskih supstanci u eteričnim uljima koje izbacuju. Te terpene prilikom boravka u šumi upijamo putem kože i dišnih puteva. Na taj se način usporavaju otkucaji srca, vegetativni živčani sustav se umiruje, a naš obrambeni sustav se jača.
 
Uostalom, nisu samo svjež zrak i sunčeva svjetlost ono što boravak na otvorenom čini tako zdravim. Naš se imunološki sustav trenira prelaskom s vanjske hladnoće na toplinu iznutra. Takav učinak možemo iskoristiti i izmjeničnim tuširanjem i odlascima u saunu. Tim se postupkom potiče prokrvljenost, pokreće cirkulacija i jača imunitet. Ali oprezno: ako ste već prehlađeni, onda ne biste smjeli ići u saunu jer biste time previše opteretili svoju cirkulaciju.
 

5) Redovita tjelovježba nas čini fit – kao i imunitet

Sport stimulira imunološki sustav, osobito sportovi za kondiciju poput trčanja, plivanja ili vožnje bicikla. Ne zvuči li to primamljivo? Što kažete na partiju grudanja u snijegu, sanjkanje ili klizanje po ledu? Smrznuti vodeni baloni su izvrsni za kuglanje. Sigurno će Vam pasti na pamet nešto što Vas uveseljava. Međutim, važno je ne preopteretiti previše vlastito tijelo jer se tako slabe obrambene snage. Važna je stoga regeneracija i umjereni trening. Treba polako pristupiti svemu, pogotovo nakon prehlade.

Jačanje imuniteta – svime što nas čini sretnima

6) Mnogo smijeha je dobro za zdravlje

Naša psiha ima velik utjecaj na našu fizičku dobrobit. Pozitivne misli i smijeh jačaju naš obrambeni štit protiv virusa i ostalih štetnih tvari. Smijehom se ispušta hormon sreće serotonin koji razgrađuje stres. Najbolje u društvu obitelji i prijatelja jer još uvijek je najbolji smijeh koji dijelite s nekim.
 

7) Maženje i seks su dobri za zdravlje

Ojačati vlastiti obrambeni štit poljupcima? To nam ne trebate dva puta reći! Ljubljenjem se jača imunološki sustav i to ne samo zato jer podiže raspoloženje. Zajedno sa slinom partner s kojim se ljubite unosite i bakterije i viruse. Poljupci su stoga kao prirodno „cjepivo koje progutate“ i kojima trenirate svoj obrambeni sustav. I seks ima pozitivan učinak: Znanstvenici sa Sveučilišta Wilkes Barre u Pennsylvaniji došli su do saznanja da osobe, koje su dva puta tjedno seksualno aktivne, u slini imaju 30 posto više imunoglobulina nego oni koji su nešto ljeniji za seks. Imunoglobulini su bjelančevine koje cirkuliraju u krvi i ispunjavaju razne zadaće. Njih se još i naziva antitijelima.
 

8) Pjevanje nas čini sretnima i zdravima

Da, pjevanje Vas čini otpornijima na prehladu – pogotovo kada to činimo zajedno s drugima. Nakon samo jednog sata pjevanja, tijelo proizvodi znatno više imunoloških transmitera nego prije. To je pokazalo istraživanje na Imperial Collegeu u Londonu koje je ispitalo više od 190 uzoraka sline članova jednog zbora.
 

Manje je više: jačanje imuniteta bez odricanja

9) Previše stresa čini Vas osjetljivima na infekcije

Ako ste pod stalnim stresom, Vaše tijelo proizvodi više hormona kortizola koji potiskuje naš imunološki sustav. Moto je opustiti se, mirnije pristupiti stvarima i otkazati jedan ili dva nepotrebna sastanka. Dovoljno sna također je važno: istraživači sa Sveučilišta Carnegie Mellon u Pittsburghu otkrili su da ljudi koji spavaju manje od šest sati tijekom tjedna imaju četiri puta veću vjerojatnost da će dobiti virus prehlade. Zašto je tome tako? T-stanice, obrambene stanice imunološkog sustava, posebno su aktivne noću i uništavaju štetne napadače i zaražene tjelesne stanice.
 

10) Pušenje i alkohol slabe imunološki sustav

Svi znamo da je pušenje izuzetno štetno za tijelo – uključujući i imunološki sustav. Ljudi koji puše stoga su osjetljiviji na infekcije. Pušenje k tome isušuje sluznicu. Vrijeme je da se konačno odreknemo cigareta!
 
Koliko god kuhano vino i ostalo bilo primamljivo u hladnoj sezoni, za tim ne bismo trebali prečesto posezati. Konzumacija alkohola također slabi imunološki sustav. Jetra je u početku zauzeta uklanjanjem toksina i stoga ne može tako dobro ispuniti svoj doprinos imunološkom sustavu. Osim toga, alkohol paralizira bijele krvne stanice koje se bore protiv virusa prehlade kao takozvane „stanice čistači“.
Veganski i ukusno
 mims Bomboni Immune Support, 7 kom.

Kupi sada u dm online shopu

 
Gotovi napitak
 Mivolis Vitamin C u prahu, 100 g

Kupi sada u dm online shopu

 
Bogato vitaminom C
Medex Sirup od smrekinih vršaka i meda s vitaminom C, 150 ml

Kupi sada u dm online shopu