Active Beauty
Bio za sve označava život u skladu s prirodom

Kako bio namirnice mijenjaju svijet.

Bio za sve označava život u skladu s prirodom

Sve više osoba pazi na to što unosi: namirnice proizvedene bez kemije. To pozitivno djeluje na ekološku bilancu i okoliš – i time opet na živa bića.

„Ono si što jedeš“, često kažu. To jednostavno znači da hrana koju svakodnevno jedemo izravno utječe na osobnu dobrobit i zdravlje. Ako želite biti učinkoviti, morate svom tijelu pružiti dovoljno energije i hranjivih tvari, a vitamini i minerali igraju važnu ulogu u snažnom imunološkom sustavu. Čak i za mentalno blagostanje treba imati zdravo tijelo.

To znači da trebate biti svjesni onoga što jedete svaki dan. Hrana koja se proizvodi na održiv način, tj. bez kemikalija, umjetnih gnojiva ili sintetičkih dodataka u ekološkoj poljoprivredi može doprinijeti zdravoj prehrani. Već se kod uzgoja kamen temeljac postavljen je za ono što završi na policama i konačno na stolu svakog pojedinca nakon žetve.

Sve je više ljudi to već prepoznalo. Prema nedavnoj studiji koju je proveo Marketagent.com, za oko 70 posto potrošača važno je, je li tvrtka kod koje kupuju predana održivosti. Životni stil usmjeren na vlastito zdravlje i održivost okoliša (Lifestyle of Health and Sustainability – LOHAS) već je odavno više od trenda. On označava uvažavanje društvenih aspekata, zdravlja, okoliša i održivog načina života koji nije obilježen odricanjem, već svjesnom potrošnjom. Jer poštovanjem za hranu naraslo je i ono za njezinu ekološku proizvodnju, a s njim i priznanje i važnost proizvođača koji su se posvetili ovoj vrsti poljoprivrede iz uvjerenja.

Ne čudi što na policama – i u kolicima za kupovinu- možete naći sve više i više organskih proizvoda. Njih karakterizira odricanje od genetskog inženjeringa i kemijskih pesticida te se oslanjaju na dobrobit životinja.

Ovo potonje je važan aspekt, posebno za potrošače. Na primjer dobrobit životinja s više od 78 posto jedan je od triju najvažnijih kriterija pri kupnji hrane. Riječ je o dobrobiti životinja i organski proizvedenoj hrani, koja ne rabi antibiotike i hormone i ne sadrži genetski modificirane sastojke. Jer kvaliteta mesa izravno ovisi o tome kako se životinje tretiraju.

Isto vrijedi za sve ostale poljoprivredne proizvode: svatko tko postavlja visoke zahtjeve na proizvode također je spreman nagraditi rad plaćanjem više cijene. Sve više ljudi zainteresirano je za porijeklo svoje hrane i obraća pozornost na ambalažu, koja bi trebala biti ekološki prihvatljiva, ali jednako praktična.

Kada je riječ o kupnji, pozornost se posvećuje i ekološki prihvatljivoj proizvodnji, resursima i istim sastojcima, a fer trgovina više je od prazne riječi, jer certificiranje proizvoda zahtijeva prije svega ljude koji ih proizvode i moraju živjeti od svog posla.

Certificirano i deklarirano

Važnost organskih proizvoda, uz sav rad i kvalitetu koji stoje iza njega, i dm visoko cijeni. Zato je dmBio brand na tržištu koji predstavlja odabranu hranu pod zajedničkim nazivom. Prednost za potrošača je jasna: kada kupujete dmBio proizvode, uvijek znate što dobivate, naime strogo kontrolirane, visokokvalitetne proizvodi koji nude uvjerljiv omjer uloženog i dobivenog.

Organski certifikati „Demeter“ i „Naturland“ primjerice, koji su primile već mnoge odabrane namirnice, pružaju sigurnost. Osim organske stručnosti, za dmBio u prvom je planu uživanje u hrani. Tu su i mnogi inovativni proizvodi koji inspiriraju eksperimente u kuhinji i lako mogu pratiti trendove. Jer dobra je prehrana raznovrsna i dinamična, a takvi su i dmBio proizvodi.

Stoga dm radi samo s proizvođačima koji pred svoje proizvode postavljaju iste zahtjeve i rade ekološki u skladu s tim. Potrošačima je često teško sve pratiti, zbog čega su na dmBio proizvodima već na ambalaži nevedene informacije kao što su podrijetlo i pečat o održivosti. dm je otišao i korak dalje i uveo je, pored poznatih oznaka hrane, zelene naljepnice koje na policama posebno ukazuju je li hrana organska, veganska i bezglutenska. To dodatno olakšava kupnju.

Visoka kvaliteta po pristupačnoj cijeni

Iako su potrošači u osnovi spremni platiti gotovo 11 posto više za visokokvalitetne, održive organske proizvode, potrošači i dalje paze da ne isprazne novčanik i provjeravaju omjer uloženog i dobivenog. Ovdje se uska, izravna suradnja koju dm održava sa svojim proizvođačima i više nego isplati. Zbog velike potražnje postoji mogućnost ponude raznih dmBio proizvoda po razumnim cijenama i po dosljedno visokom standardu. Za kupca to prije svega znači da je hrana najviše kvalitete pristupačna, što je, prema studiji stranice Marketagent.com, glavna briga potrošača organskih proizvoda. Na taj način postaju dostupni većem broju ljudi, što je bila jedna od vizija branda dmBio od početka.

Ono što svakodnevno jedemo ovisi o mnogim čimbenicima i ima dokazani učinak na našu okolinu. Proizvodi se ono što se kupuje, a na potrošačima je na kraju, kako će se ekosustav razvijati. Ako živite u skladu s prirodom, odgovarajuće ju štedite i njegujete. Ako kupujete organske proizvode, poljoprivrednici ih mogu nastaviti proizvoditi, a tlo upija manje kemikalija. To zauzvrat ima izravan utjecaj na kvalitetu hrane. I stoga i na zdravlje i dobrobit. To je dakle lijep krug. Pristup je moguć u bilo koje vrijeme, primjerice pri sljedećoj kupnji.

Upute: održivo kupovanje, ali pravilno

Ovi putokazi pružaju još bolji pregled u dm-ovoj polici za hranu.

BIO: proizvodi označeni s BIO biološki su proizvedeni.

VEGAN: sva hrana i dodaci s oznakom VEGAN nemaju životinjskih proizvoda.

BEZ GLUTENA: posebne namirnice za osobe s intolerancijom na gluten mogu se prepoznati po oznaci Bez glutena.

Najvažniji certifikati branda dmBio

Demeter: Udruga Demeter posvećena je biodinamičkoj poljoprivredi od 1920-ih, s holističkim pristupom. U takozvanoj kružnoj ekonomiji tlo, biljke, životinje i ljudi međusobno djeluju. Cilj je živjeti i proizvoditi u skladu s prirodom. demeter.at

Naturland: međunarodna udruga za ekološku proizvodnju označava društveno, pošteno i održivo poslovanje širom svijeta. Holistički je pristup u središtu, dakle zaštita i očuvanje tla, zraka i vode, kao i zaštita potrošača. naturland.de