Active Beauty
Razdoblje pozitivnosti: 5 ideja kako mjesečnicu prestati smatrati tabuom

Razdoblje pozitivnosti

Razdoblje pozitivnosti: 5 ideja kako mjesečnicu prestati smatrati tabuom

U školi, u svakodnevnome životu, u vlastitoj obitelji, na poslu ili u javnosti: za mnoge ljude mjesečnica je i dalje tabu. Bettina Steinbrugger, osnivačica socijlnog poduzeća Erdbeerwoche te stručnjakinja za održive proizvode za mjesečnicu, želi to promijeniti i otkrila nam je kako

Bettina Steinbrugger suosnivačica je socijalnog poduzeća Erdbeerwoche i od 2011. vodi kampanju za održive proizvode za mjesečnicu te podizanje razine svijesti o toj temi. Njezina aktualna knjiga “Bloody business” opisuje put k održivoj tvrtki.

Socijalno poduzeće Erdbeerwoche od 2011. godine zalaže se za održive proizvode za mjesečnicu i povećanu svijest o temama vezanima uz mjesečnicu: „Razvijamo ideje kako mjesečnicu prestati doživljavati kao tabu.“

1. U obitelji

Djevojke kod kuće često ne pričaju o svojim mjesečnicama jer je ta tema još uvijek povezana sa sramom. Prema riječima stručnjakinje Erdbeerwochea, Bettine Steinbrugger, oba roditelja moraju dosegnuti slobodu ophođenja: “Majke ponekad nesvjesno svoj negativan stav prema mjesečnicama prenose na svoje kćeri i ako majka tu temu pretvori u tabu, ona će to i ostati.” Cilj bi trebao biti da djevojke mogu otvoreno komunicirati o svojim mjesečnicama ili menstrualnim tegobama i da ne moraju ništa tajiti. Očevi ih mogu podržati tako što će normalno razgovarati o toj temi i nabaviti tampone ili druge proizvode za menstruaciju kada idu u kupnju.

2. U školi

Još 2017. godine Erdbeerwoche započeo je projekt “Ready for Red”. Platforma za digitalno učenje ima za cilj da mjesečnica konačno postane društveno prihvatljiva među populacijom učenika. Od tada je obuhvaćeno više od 130.000 mladih ljudi u više od 1.700 škola u Austriji i Njemačkoj. Godišnje im se priključuje dodatnih 40 škola. Platforma bi sada trebala postati još uključivija te višejezična. Dosadašnja bilanca: 2017. godine više od 60 posto djevojčica i 70 posto dječaka imalo je negativan stav prema mjesečnici, a sada ih je 9, odnosno 16 posto.

3. Na poslu

Ako imate jake bolove zbog mjesečnice, biste li rekli zašto ostajete kod kuće?

Istraživanje “period@work” u organizaciji Erdbeerwochea pokazalo je da samo 11 posto žena razgovara sa svojim nadređenima o svojim mjesečnicama. 43 posto ih tegobe radije opravdava migrenama ili gastrointestinalnim virusom. Prijedlozi Bettine Steinbrugger kako radne uvjete učiniti pristupačnijima i u vrijeme onih dana: „Gdje je moguće, mogao bi se ponuditi kućni ured. Osigurajte ležaljku i termofore za stanke na drugim radnim mjestima.” Za to je prije svega potrebno razviti svijest menadžera.

4. U svakodnevnome životu

Premda većina žena ima mjesečnicu, među djevojčicama još uvijek postoji nesigurnost vezana za ovu temu. U SAD-u vlada trend takozvanih Menarche Partyja koji su dobili ime prema nazivu prvog krvarenja. Treba li se taj događaj odmah pretvoriti u party, ostaje za vidjeti. No tek kada u autobusu budete mogli glasno razgovarati o svojoj mjesečnici, a da se nitko iznenađen ne okrene, postići ćemo stupanj prosvijećenosti kakav je potreban mladim ženama. Osnivačica Erdbeerwochea Steinbrugger: “Prvi korak je saznanje da su mjesečnice nešto prirodno, a ni na koji način nešto prljavo.

5. U politici

Kada čujete termin menstrualno siromaštvo, često pomislite na daleke zemlje, no i kod nas žive studentice koje raspolažu s premalo proizvoda za mjesečnicu. Prema Steinbrugger, djevojke se snalaze koristeći stare čarape ili toaletni papir. “Druge predugo koriste tampone i uloške kako bi uštedjele novac. U takvim situacijama razvijaju se bakterije koje u najgorem slučaju mogu dovesti do infekcija.” Prema Erdbeerwocheu, važni koraci bili bi ukidanje PDV-a na proizvode za mjesečnicu te besplatni tamponi i higijenski ulošci u školskim zahodima i obrazovnim ustanovama.