Menu

Trčanje: Zajedno je zabavnije

Trening koji više vrijedi.

Home » Užitak » Sport i fitness » Trčanje: Zajedno je zabavnije - 05.2019

Zajednički izbjeći lijenost: Sport u grupi mnogo je zabavniji, a sudionike obično poveže mnogo više od želje za fitnesom.

Uvijek iznova donosimo tu odluku da ćemo svoje vrijeme kvalitetnije provoditi. Umjesto da se kod kuće izležavamo na kauču, želimo nešto pokrenuti – i to najbolje sami sebe. Ali to je jednostavnije reći nego napraviti jer osim motivacije moramo pronaći i nešto drugo: odgovarajuće partnere za treniranje. Zajedničko trčanje pomaže da povećamo razinu fitnesa, ali i istovremeno da proširimo vlastiti horizont. Razmjenjujući interese s istomišljenicima vrijeme prolazi dvostruko brže – što i nije tako loše kada je riječ o iscrpljujućem sportu.

Zajedničko trčanje jača

Postoji toliko sastanaka vezanih uz trčanje da su se u međuvremenu razvile različite struje. Trkači se sastaju ne samo da bi trčali, već i zato što dijele zajedničke interese – od zaštite okoliša do svjetonazora. Prednosti su u svim grupama iste: pronalazimo motivaciju koju smo tako dugo tražili, međusobno se podržavamo i u najboljem slučaju budimo ambiciju. Ustaljeno vrijeme treniranja također pomaže. Tako treninzi postaju stalne točke u kalendaru. Još je jedna prednost i sigurnost, posebice ako rano pada mrak. No mnogima zajedničko trčanje znači više od toga.

Plogging: Trčeći prikupljati otpad

Zwei Läuferinnen, die Müll in der Natur einsammeln.Godine 2016. u Švedskoj se rodila ideja da se ujedine sport i zaštita okoliša – iz te ideje rodio se takozvani plogging. Složenica se sastoji od švedskog plocka upp (podići) i riječi jogging. Putem društvenih mreža trend se širi brzo izvan granica Švedske. Osim osjećaja da činimo nešto za sebe, pomaže i činjenica da činimo nešto dobro za okoliš.
S obzirom na to da pri ploggingu pravimo kratke stanke, kako bismo podignuli otpad, trening je savršen za osobe koje tek započinju s trčanjem. Raznovrsnim pokretima koje činimo podizanjem otpada istovremeno trenirano koordinaciju i stabilnost. A za druge djelujemo uzorno – i to dvojako.
Kada je Elizabeth Toth 2017. godine na Konferenciji za mir u Maleziji saznala za World Cleanup Day, globalnu aktivnost pospremanja, znala je da taj događaj želi dovesti i u Austriju. U proljeće 2018. godine osnovala je Green Heroes Austria. Na njihovim zajedničkim plogging sastancima svatko može sudjelovati i svatko za sebe odlučuje hoće li trčati kratku rutu ili će tomu pristupiti sportski. „Na našem prvom plogging događaju najmlađi je sudionik bio dječak od devet godina, a najstarija je bila gospođa od 60 godina“, govori Elizabeth Toth. „Sudjelovao je i sudionik u invalidskim kolicima. Kod nas je svatko dobrodošao.“

Učiniti dobro sebi i prirodi: Kada je riječ o ploggingu, povezani su jogging i prikupljanje otpada.

Udružena snaga žena

Pridobiti više djevojaka i žena za trčanje cilj je Ilse Dippmann, inicijatorice i organizatorice ASICS Austrijske ženske utrke®. Već 1997. godine organiziran je prvi zajednički trening za žensku utrku. Ove godine utrka će biti održana 26. svibnja. Ostaje, dakle, dovoljno vremena da se zajedno pripremite.

„Sastanci za trčanje prije svega potiču motivaciju“, ističe Dippmann. „S obzirom na to da se treninzi za utrku održavaju uvijek u fiksnim terminima, ne razmišljamo o tome pa time uspijevamo prevariti lijenost.“

Ono što mnoge sprječava da sudjeluju na takvim sastancima jest strah da će biti previše spori ili brzi za grupu. Takve nedoumice u trkačkim grupama ASICS Austrijske ženske utrke® uopće ne postoje. Ovdje su dobrodošle sve djevojke i žene neovisno o snazi i izdržljivosti. Postoje zasebne grupe za početnike kao i posebni treninzi za napredne koje vode školovani i iskusni treneri trčanja.

A što radi Ilse Dippmann kada i sama nekad izgubi motivaciju? „Pomaže mi kada se prijavim na neku utrku. Ove je godine to bio New York City Marathon.“ No motivacija ne mora biti samo natjecanje. Dippmann tvrdi da i drugi ciljevi mogu pomoći u tome da ustrajemo. „Početnici si mogu postaviti kao zadatak da prvih osam tjedana trče dva puta tjedno. Primjećujući kako se poboljšavamo dodatno će nam porasti motivacija.“

“Trkači si mogu napraviti zadati početan cilj da hodaju dva puta tjedno tijekom osam tjedana, a poticaj će im biti kako iz tjedna u tjedan bude išlo sve lakše i brže.”

Uspjeh snagom biljaka

Da su odricanje od životinjskih namirnica i uspjeh u sportu međusobno povezani, možemo zaključiti po tome što sve više sportaša javno „sanjari“ o svojoj veganskoj prehrani. I u Austriji su si neki uzeli kao zadatak da prošire prednosti veganske prehrane u svakodnevnici i u sportu. „Team Vegan.at“ sportska je sekcija udruženja Društvo austrijskih vegana i prvo relevantno sportsko državno udruženje. Osnovano je krajem 2012. godine kako bi podržalo sportaše koji žive veganski način prehrane, ponudilo im platformu na kojoj se mogu umrežiti s istomišljenicima i kako bi svojim postojanjem i uspjesima u sportskim natjecanjima u javnosti proširilo prednosti veganskog načina života.

Sve je započelo na trkačkom sastanku vegana u Beču – u međuvremenu članovi tog udruženja rasprostranjeni su širom zemlje, pojedini i izvan granica. Osim trčanja, udruženje nudi mnogobrojne druge vrste sportova poput biciklizma, treninga snage, boksa ili skvoša.

S obzirom na to da je Team Vegan.at dio udruženja atletike, triatlona i powerliftinga, sportaši mogu sudjelovati na državnim, europskim i svjetskim natjecanjima. Sport u timu ipak je zabavniji. Ako uz to isto razmišljate, lijenost više nema što reći.

Uz ovu opremu više ništa ne može spriječiti zajedničko trčanje

Obuća za trčanje: Bez odgovarajuće je obuće trčanje, naravno, nemoguće. Model ne mora biti skup, ali mora odgovarati stopalu. Stoga je najbolje uputiti se u sportsku radnju i tamo se posavjetovati. Mnoge radnje nude besplatno mjerenje stopala i analize trčanja. U većini slučajeva obuća za trčanje mora biti veća za pola ili cijeli broj nego inače kako bi stopalo imalo dovoljno prostora.

Odgovarajuća odjeća: Naravno, na početku možete posegnuti za starim tajicama, ali kupnja sportske odjeće potiče motivaciju i ima smisla. Odgovarajuće donje rublje, majica i hlače za trčanje dio su opreme za trčanje i moraju biti prozračni kako bi aktivno usmjeravali znoj prema van. Za hladnije i kišovitije dane preporučuje se jakna za trčanje koja je otporna na vjetar i vodu. Čarape za trčanje zadužene su za to da obuća ne klizi i ne udara.

 

Tipp

Pridružite nam se 8. lipnja na dm ženskoj utrci – vidimo se na Jarunu!

Savjet: Ako je vani mrak, preporučuje se reflektirajuća odjeća u fluorescentnim bojama ili lampa za čelo.

Puls sat: Kada je riječ o početnicima, nekad i nije jednostavno prepoznati pretjerujemo li. Uz pomoć sata za puls jednostavnije ćemo dozirati trening i izbjeći ćemo pretjerano forsiranje.

Torbica za pojas ili sportska narukvica: Pomoću torbice za pojas ili sportske narukvice olakšat ćemo si jer ne moramo nositi ruksak, a ipak nosimo sve sa sobom. Tako će mobitel, ključevi i slušalice uvijek imati dovoljno mjesta.

Prema gore
OKViše informacija