Active Beauty
Glamurozna zelena: šminkanje prirodnim proizvodima

Dekorativna kozmetika iz prirode probija se u prve redove. I može više no ikada.

Glamurozna zelena: šminkanje prirodnim proizvodima

Kričave boje, otmjeni sjaj i dugotrajni lak za nokte? Pa naravno! Održiva kozmetika bez kemije u međuvremenu i po pitanju šminke može gotovo sve što mogu konvencionalni proizvodi.

Jedno je sigurno: prošli su dani kada je prirodna kozmetika bila u tržišnoj niši. Bilo da se radi o ružu za usne, šamponu ili njezi od Sunca, sada postoji širok raspon prirodnih alternativa koje se lako mogu natjecati s konvencionalnim proizvodima.

A zato što se prirodna maskara, šminka i koža smatraju i posebno njegujućim i ugodnim za kožu, sve se više potrošača usuđuje prijeći na njih.

„Često vidimo da su kupci koji su do sada upotrebljavali samo konvencionalnu kozmetiku skeptični glede učinka i vijeka trajanja prirodne kozmetike. No, nakon što ga isprobaju, imaju apsolutno pozitivno iskustvo koliko dobro funkcioniraju proizvodi“, kaže Daniela Hinkel iz menadžmenta proizvoda alverde dm drogerie markt. I to ne čudi, jer se u dekorativnom području posebno mnogo toga dogodilo u posljednjih nekoliko godina.

Od prirode do piste

„Razvoj dekorativne prirodne kozmetike postigao je veliki napredak u proteklih nekoliko godina, a na gotovo svim područjima sada postoje vrlo dobre alternative konvencionalnim proizvodima“, kaže Hinkel.

„Čak i trendovi kao što su metalni efekti mogu se prekrasno pratiti novim proizvodima“, nastavlja Hinkel. Povećana raznovrsnost proizvoda jedan je od razloga zašto se kod fotoprodukcije i modnih vijesti poput Michalsky Style Nighta rabi prirodna kozmetika. Neki se umjetnici šminke oslanjaju isključivo na ekološke proizvode za šminkanje. I na kraju, modeli koji se šminkaju nekoliko puta dnevno, cijene ovu raznolikost bez kemije.

Tako je šarena prirodna kozmetika

Kako bi rezultati vizualno privlačili, vadi se zadnji (prirodna) as iz rukava. Plavi indigo čista je biljna boja, koja se dobiva fermentacijom iz istoimene biljke. Mnogi žuti, crveni i crni tonovi dolaze iz mineralnih željeznih oksida. Čestice sa šljokicama sada se mogu izraditi od biljne celuloze koja je biorazgradiva.

Čak i tradicionalne kemikalije kao što su lakovi za nokte imaju prirodne alternative. Izrađuju se na bazi Shellaca, objašnjava Daniela Hinkel, što je vosak koji otpuštaju štitaste uši. Da bis proizvodi bili dugotrajni i bez kemikalija, radimo s eteričnim uljima koja djeluju kao konzervans. Sofisticirano pakiranje drži bakterije van. Tim je, ovisno o proizvodu, moguće postići rok trajanja od oko dvije godine.

Koliko je zeleno zapravo zeleno?

Za razliku od drugih zemalja, pojmovi prirodna kozmetika i organska kozmetika jasno su definirani u Austriji. Pojam prirodna kozmetika pretpostavlja da sastojci stvarno dolaze iz prirode. Čak i tijekom obrade, kemijski su procesi uglavnom zabranjeni. Za organske proizvode, uvjet je da 95 posto biljnih ili životinjskih sastojaka potječe iz organske proizvodnje, a također određuje koliko drugih sastojaka može biti uključeno. Oznake kvalitete prirodne kozmetike kao što su NaTrue, BDIH ili Cosmos, čiji zahtjevi ponekad i prelaze zakon, daju dobru orijentaciju. Ispitivanje kozmetičkih proizvoda i sastojaka na životinjama u Europi ionako je zabranjeno.

Općenito su se zahtjevi za kozmetikom povećali, potvrđuje Daniela Hinkel. „Potrošači sve više pozornosti daju sastojcima i žele znati točno što nanose na svoju kožu.“ Trend je jasno usmjeren prema prirodnoj kozmetici. U istraživanju dm zajednice, 89 posto korisnika izjavilo je da ne želi hormonske kemikalije u svojim proizvodima. 84 posto odbija sintetičke sastojke kao što su silikoni, parabeni ili parafini.

Osim zdravstvenih aspekata, zaštita okoliša, i održivost i fer proizvodni uvjeti igraju sve važniju ulogu za kupce i tvrtke. Alverde na primjer pazi da zadrži kratke prometne pravce, uglavnom proizvodeći u Njemačkoj i uglavnom kupujući ambalažni materijal u

Europi umjesto Aziji

I što donosi budućnost? Prema mišljenju stručnjaka, globalno tržište prirodne kozmetike udvostručit će se do 2025. u odnosu na 2017. godinu. Posebno u dekorativnom području ovdje se može očekivati mnogo razvoja. Ključne teme uključuju inovativne sirovine i daljnju optimizaciju izvedbe proizvoda, objašnjava Daniela Hinkel.

Na primjer, vodootporna maskara s prirodnim sastojcima za stvaranje filma trenutačno se još ne može tako lako izraditi. I zaštita od UV svjetla i plavog svjetla od zaslona u budućnosti će postati još važnija, kao i održivost proizvoda.

Mikroplastika i palmino ulje, na primjer, sve se više zamjenjuju čistim alternativama. Ali i ovdje se u konvencionalnoj kozmetici polako mijenja mišljenje.