Menu

Oslobodite se stresa: 5 strategija za opuštanje

Stres nas može natjerati na bolje performanse, ali dugoročno nije zdrav.

Home » Život » Savjet » Oslobodite se stresa: 5 strategija za opuštanje - 05.2020

Žene su češće pod stresom jer balansiraju između kućanstva, odgoja djece, posla i obiteljskog života. Stoga često ne mogu isključiti vrtlog misli pa su psihički opterećene, ali srećom postoje načini kako smanjiti stres. Kako se uspješno opustiti nakon stresnih situacija, uključiti trenutke opuštanja u svakodnevni život i pružiti stresu što je manje moguće prostora u budućnosti našega života? Sestre blizanke i autorice knjiga Emily i Amelia Nagoski to znaju – jedna od njih je voditeljica zbora, a druga seksualna pedagoginja.

 

Kako tijelo reagira na stres?

“Stres je neurološka i fiziološka promjena koja se događa u Vašem tijelu kada se suočite s prijetnjom – stresom.” Tijelo reagira otpuštajući adrenalin čime usmjerava više krvi prema mišićima. “Kortizol se oslobađa, a endorfin Vam pomaže ignorirati osjetljivost situacije. Srce brže kuca, krvni tlak raste i brže dišete”. Glavni evolucijski cilj tijela je bijeg ili borba, za što je potreban unos kisika i prijenos energije u mišiće. I bijeg i borba u konačnici okončaju reakciju na stres, što je danas teže no ikad.

 

Oslobodite se stresa: Zašto nam je tako teško opustiti se?

Danas postoji puno više stresa nego u kameno doba: banka može otkazati kredit, imate problema s partnerom, posao Vas preplavljuje… Popis mogućih stresova je beskrajan. Međutim, ne možemo bježati od prekomjernog posla i otkazanog zajma, niti se možemo boriti i ubijati poput vuka. No što možemo da bismo učinkovito prekinuli reakciju na stres?

„Morate učiniti nešto što signalizira Vašem tijelu da je sigurno. Inače ostajete u stanju u kojem nikad ne dolazi do opuštenosti.“ U svojoj knjizi „Stres“, sestre Nagoski imaju nekoliko savjeta kako uspješno prevladati i smanjiti stres:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 savjeta kako se riješiti stresa

 

1.              Vježbajte

Tjelesna aktivnost signalizira mozgu da smo uspješno preživjeli prijetnju i da smo sigurni u svom tijelu. „To je najučinkovitija strategija za okončanje reakcije na stres.”

 

2.              Razgovarajte s nepoznatima

„Slaba, ali prijateljska društvena interakcija prvi je vanjski znak da je svijet sigurno mjesto“. Iako najčešće mislimo da bi bilo bolje da nas je osoba koja sjedi do nas u vlaku ostavila na miru, pokazalo se da se ljudi osjećaju ugodnije kad vode pristojan i opušten razgovor s nekim nepoznatim. U vrijeme korone pomaže i uspostavljanje novih kontakata na internetu putem online igara, chatova ili foruma za ležerne razgovore.

 

3.              Poljubite partnera na 6 sekundi

„Za tako dug poljubac morate se zaustaviti i biti svjesni da Vam se ta osoba sviđa, da joj vjerujete i osjećate ljubav prema njoj. Kada to sve osjetite, poljubac signalizira Vašem tijelu da ste na sigurnom. Ako Vaš partner nije dostupan, 20 sekundi zagrljaja osobe koju volite i kojoj vjerujete ima isti učinak.

 

4.              Pobijedite stres

Lezite udobno. Zatim napnite svaki mišić u tijelu jedan za drugim i ponovo ga opustite. Krenite s nogama i zaustavite se na licu. Provedite puno vremena na mjestima koja su posebno napeta kada ste pod stresom. Seksualna pedagoginja Emily Nagoski savjetuje da dok to radite: „Zamislite, vrlo jasno i iz dna srca, da ćete s lakoćom pobijediti svaki stres na koji naiđete.”

 

5.              Duboko dišite

Disanje posebno pomaže u manjim stresnim situacijama ili kada se samo želimo malo opustiti. Tada bismo trebali duboko i polako disati, a kod izdaha bismo trebali pripaziti da izdahnemo sav zrak prije nego uvučemo trbuh prilikom udaha.

Prema gore
OKViše informacija