Menu

Putovanje po europskim magičnim putovima za motocikl

Europa nudi različite čarobne staze za motocikle.

Home » Nadahnuće » Putovanja i savjeti za putovanja » Putovanje po europskim magičnim putovima za motocikl - 07.2019

Kratki izlet motorom ne predstavlja samo avanturistički odmor od svakodnevnog života, već i put u vlastitu dušu. Jer motori su savršeni meditacijski strojevi na kojima možete iskusiti nepoznate strane.

Važno je imati svrhu u životu. Manje pred očima, a više u srcu. Zato se moj motocikl vozi u Švicarsku, do jezera Garda, na Siciliju i – preko obilaznica – do Mariazella. Tamo u Wildalpen moj motor i ja volimo ići. Uz žuborenje vode. Domaćin iza malog mosta poslužuje ribu i nikada mi nije rekao zašto je pastrva tako ukusna. Na mjestu milosti upalim nekoliko svijeća u bazilici koju je Papa volio. To je vrlo posebno hodočašće u Štajerskoj, koje već godinama spakiram u svoje bisage. Mogao bih objasniti zašto je to tako, ali ne želim. To ima veze s tatinim rođendanom i obiteljska je tajna.

Tko se u posebnim prilikama vozi okolo po svijetu to točno zna: dobar motor ima svijest. I to sličnu mojoj. Materija nije mrtva, ona preuzima vlastito ponašanje. Kada se s dva kotača krećem po rubu svijeta, moja duša putuje u paralelnim stvarnostima. Krajolik se uzdiže lijevo i desno od ceste i ruši se u prašini u retrovizoru iza mene kad okrenem rukom dršku i prelazim granice uz tutnjanje ispod sebe. Do sada sam samljeo tisuće kilometara kroz različite zemlje. Uvijek sam se osjećao povezan sa svojim željezom i – možda još važnije – sa svijetom.

Motor me tome naučio: čovjekovo srce može vidjeti samo kroz dodir. Samo se na taj način može prepoznati svijet. Zaboravili smo, izgubili, prodali i poklonili ovaj dar – poput mnogih stvari koje smo nekad poznavali i što nam se danas čini kao velika, nerazriješena misterija. Možemo uzeti život u svoje ruke, izmrviti ga između prstiju i odjednom ćemo upoznati nove kvalitete. Dakle, hvatam upravljač objema rukama što je češće moguće, onda osjećam vibracije, sklonosti i slobodu.

Istina je u krivinama. Potrebna joj je dobro dozirana brzina, povjerenje u Newtonove zakone i zaštitnu auru preko koljena. Vožnja kroz zavoj je poput seksa. Strast je sve. Svi živimo do svoje sudbine i nema pojaseva, zračnih jastuka ni kaciga. Život je uvijek opasan i karma se dokazuje kao ezoterični test sudara. Svijet je okrugao, a naš put čine uske i duge krivulje koje se uvijaju kao mačke koje drijemaju u krajoliku. Svatko tko gromoglasno prolazi kroz sivu traku može brzo voziti od točke A do točke B, ali takva osoba nikada neće stići do sebe. Zato što su autoceste samo pohlepni pomoćnici za bijeg, ali ne i sveznajući redovnici.

Side view of man sitting on motorcycle at lakeshore

Istaknuta mjesta za motocikliste u Europi

Europa ima bezbroj gotovo magičnih putova, i nažalost, teško mi je odrediti rang. U Francuskoj postoje Rhône Alpe, koje pružaju hormone sreće svojim nevjerojatno spektakularnim prolazima. A u regijama Gard, Drôme, Cévennes i Ardèche jedva da se susrećemo s drugim motociklistom na malim cestama.
Talijanska Amalfitana na obali između Salerna i Positana jedna je od mojih omiljenih. Ali ne samo moja. Slikoviti krajolik s vinom i limunom turistička je senzacija, a ljeti autobusi stvaraju kolonu. Stoga se za vožnju preporučuje proljeće ili jesen.
Biciklisti iz svih dijelova svijeta dolaze u Austriju. Zašto? U gotovo nijednoj drugoj zemlji nema tako lijepih i s ljubavlju očuvanih motociklističkih ruta tako blizu jedna drugoj. Samo u Koruškoj možete proći alpsku cestu Grossglockner High Alpine Road, dolinu Maltatal, alpsku cestu Villach Alpine Road i cestu Nockalm u jednom danu.

Raj za motocikliste u Štajerskoj

Nitko ne može reći gdje se nalazi tajanstveno mjesto Shangri-La. Za budiste, izraz je više mentalni stav nego točka na karti. Prijevod glasi: „zemlja ljepote i sklada blizu neba“. A ja – tragač – nedavno sam saznao da Shangri-La može biti blaženo stanje u Štajerskoj. Vjetar miriše na jabuke i vino, zvuk ispušnih plinova ostavlja strahopoštovanje na licima djevojaka crvenih obraza uz rub ceste. Klizite uz cestu Apfelstraße kako biste doživjeli Roseggerovo šumsko gospodarstvo i napravili četverotaktnu turu do slovenske granice – to su vibrirajući vrhunci putnika na dva kotača koji je odavno naučio od mudrog starog budističkog redovnika Manjushrija: „Nemoguće je doći do prosvijetljenog uma bez uranjanja u ocean želja.“
A gdje bi to bilo bolje nego u Austriji? Štajerske regije zavode do ležerne levitacije na nevidljivim stazama. Preko Sobota u smjeru Istok, u Eibiswaldu na zapadnoj štajerskoj vinskoj ulici i stati u Gamlitzu, gdje vas neće samo lijepo počastiti, nego ćete moći i prenoćiti ako ste bili previše pohlepni u konobi.
Postoje mnoge rute s malo prometa oko Krieglacha, koje vas zadovoljavaju i u kulinarskom smislu – ako imate barem dva dana slobodnog vremena da se odmorite gdje vam se sviđa. Na mjestu s pogledom primjerice. Ispod starog stabla nalazi se drvena klupa, mučenik s križem i njegovani farmer, koji iz radoznalosti izlazi iz kuće i nudi mi veliku čašu domaćeg kruha u deset ujutro, u kojem pluta komad svježe rezanog voća. Okretanjem ključa za paljenje oslobađa se krajolik od motoriziranog zvuka. Samo pucketanje cilindara i oblak dima na ispustu ukazuju na to da je motor upravo radio i sada se zaustavlja. U daljini svijetli glečer i iznenada – nakon trećeg ili četvrtog ploda – shvaćam da sam u Shangri-La.

Bruuuuuum!

Na ovim trkalištima možete proći krugove vlastitim motociklom. Cijene variraju ovisno o sezoni i paketu (od 45 eura). Potrebna je prethodna najava.

Red Bull Ring

(Spielberg, Austrija)

Trkaća je staza brza, izazovna i na duljini od 4,3 km nudi 7 desna zavoja i 3 lijeva zavoja, kao i ugostiteljski objekt i benzinsku postaju u taboru. Red-Bull-Ring-Straße 1, 8720 Spielberg, projekt-spielberg.at

Masaryk Ring

(Brno, Češka Republika)

Jedna od najljepših GP staza dugačka je 5,4 km i ima 8 desnih i 6 lijevih zavoja s planinsko-dolinskim prolazima. Tu je i tabor s ugostiteljskim objektom i benzinskom crpkom. Masarykuv okruh 201, 66481 Ostrovačice.

Automotodrom Rijeka

(Soboli, Hrvatska)

U blizini lučkog grada Rijeke nalazi se novoizgrađena staza dužine 4,2 km, sa 7 desnih i 8 lijevih zavoja i tabor s ugostiteljskim objektom i benzinskom postajom. Soboli 55, 51219 Cavle.

"The Wild One" Film Still

Lijepo je voziti

Put je cilj. Pogotovo u planinama motoristi se brzo oraspoloži jer ima mnogo zavoja. Preporučujemo pet glatkih ciljeva.

Austrija: Bazni logor u Tirolu

Nauders am Reschenpass u Tirolu idealna je baza za izlete do graničnog trokuta Austrija-Italija-Švicarska. Legendarne rute poput prolaza Stelvio, prijevoja Bernina, prijevoja Foscagno nalaze se na dohvat ruke od hotela Nauders. Slobodna zona Samnaun u Švicarskoj ne voli samo motocikliste. Tamo jedna litra benzina (u vrijeme odlaska u tisak) košta manje od 1 eura.

Slovenija: Slijepa ulica

Cesta s naplatom cestarine Mangart na granici Slovenije i Italije popločana je, 12 km duga slijepa ulica s avanturističkim zavojima i vodi do najviše točke Julijskih Alpa (2055 m). Kada jednom stignete na vrhu možete uživati u veličanstvenoj planinskoj panorami. Ljeti ovdje ima koliba s hranom, pićem i krevetima.

Slovačka: Krajolik s medvjedima

Na oko 1200 metara nadmorske visine, Čertovica usred Niske Tatre najviši je prolaz u Slovačkoj i također jedan od najljepših u istočnoj Europi. Cesta je dobro popločana i ima deset zavoja. Gore postoje povoljne konobe. U susjedstvu je zaštićeno krško područje (Muránska planina) gdje žive medvjedi.

Rumunjska: Drakulinim stopama

Spektakularna planinska cesta Transfăgărăşan duljine 117 km nalazi se u rumunjskoj Transilvaniji. Prestižni projekt diktatora Nicolae Ceauşescu otvoren je 1974. godine i nudi motociklistima serpentine, oštre zavoje, četiri tunela i nekoliko vijadukata. Ali čuvajte se! Tu su i rupe, magarci, ovce i ponekad snijeg u svibnju.

Italija: Krivulje u Dolomitima

Obilasci Južnog Tirola nude prekrasan pogled, strme zavoje, uzbudljive uzlazne i silazne prolaze, kao i gostionice koje su prijateljski raspoložene za motoriste. Jedna od najšarmantnijih staza vodi preko prolaza Karer do prolaza Sella. Međutim, motor s unutarnjim izgaranjem ubrzo će morati nestati. Godine 2017. na scenu su došli ekolozi i osigurali zabranu vožnje u ljetnim mjesecima.

Prema gore
OKViše informacija